პირველი
სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი
--ვენერა აბუსელიძე
კლასI--X
საგანი
--ფიზიკა
|
შემაჯამებელი
სამუშაოების ანალიზი
|
-- სულ ჩატარდა
ორი შემაჯამებელი სამუშაო 1 - 13.11
-ფიზ.10.5(1,5,9)
კვლ(3,4,5) 2
---18.12 ––ფიზ.10.5(3,4,9)
ჩატარდა ორი წერითი,თითოეული შემაჯამებლის საშუალო
ქულა პირველის 7,3 მეორეს 7,4
-
|
შეჯამება
|
ესგ
შესაბამის შედეგებთან მიმართებაში შემაჯამებელი
სამუშაოების დაგეგმვის, განხორციელებისა და შეფასების პროცესი შეიძლება
დადებითად შეფასდეს
|
რეკომენდაციები,
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვისთვის
|
ამ
შემაჯამებელი სამუშაოების ძლიერი მხარე არის ის, რომ მოსწავლები რაოდენობრივად
აღწერენ და აანალიზებენ ელექტრულ მოვლენებს, ახასიათებენ ომის კანონს, მუდმივ და
ცვლად დენს.
მეორე სემესტრSი მეტი ყურადრება დავუთმო მოსწავლეებში
მსჯელობის, ანლიზის უნარების განვითარებას. ყურადღება გავამახვილო თვისობრივ
ამოცანებზე, რომლებიც ლოგიკურ აზროვნებას საჭიროებენ.
|
პირველი
სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი -ვ.აბუსელიძე
კლასი 10 მოსწავლეთა რაოდენობა:
საგანი -ფიზიკა
|
|
1
შემაჯამებელი
|
2
შემაჯამებელი
|
|
|
შენიშვნა
|
ჩატარების დრო
|
13.11
|
18.12
|
|
|
|
კლასის საშუალო არითმეტიკული ქულა ამ შემაჯამებელში
|
7,3
|
7,4
|
|
|
|
რა გაუჭირდა კლასს ამ
შემაჯამებელში
|
მოსწავლეებისთვის რთული აღმოჩნდა დაძაბულობის,
როგორც ვექტორის აღქმა
|
გამტართა პარალელური შეერთების წრედები
|
|
|
|
სტანდარტის რომელ
შედეგებზე/შედეგებზე გადის ეს შემაჯამებელი
|
აანალიზებს კულონის კანონის სადემონსტრაციო
ცდას და შესაბამის რაოდენობრივ თანაფარდობებს,აკავშირებს ელექტროსტატიკური ველის
მახასიატებელ ფიზიკურ სიდიდეებს,ადეკვატურადიყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს
და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებებს,განსაზღვრავს
მონაცემთა მოპოვების გზებს. განარცევს მუდმივ და ცვლად პარამეტრებს.
|
მსჯელობს დენის თვისებებზე ლითონებში. მსჯელობს
დენის თვისებებზე ნახევ არგამტარებში. ადეკვატურად
იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოხსნისას.
|
|
|
|
რეკომენდაციები, მეორე
სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგემვისთ
ვის
|
ამ
შემაჯამებელი სამუშაოების ნაკლოვანებებიდან საჭიროდ ვთვლი, რომ
მოსწავლეები დამატებით ვამუშაო სივრცესი ველების სუპერპოზიციაზე, დაძაბულობის
ვექტორების აგებაზე, წრედების გაანგარიშებაზე, რათა შემდგომში თავისუფლად
გამოთქვან ვარაუდები და ისინი გაამყარონ პრაქტიკულად მიღებული შედეგებით.
|
პირველი
სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი
--ვენერა აბუსელიძე
კლას XI
საგანი
--ფიზიკა
|
შემაჯამებელი სამუშაოების ანალიზი
|
-- სულ ჩატარდა
ორი შემაჯამებელი სამუშაო 1—12.11 მექანიკური
რხევები და ტალღები ფიზ.XI.5(3,4,5,9)
კვლXI.2(1) kvlXI3(1)
2 ==
10.12 ელექტრო მაგნიტური რხევები და ტალღები––ფიზ.XI.6(1,4,6) კვლ.XI.2(1)
ჩატარდა ორი წერითი,თითოეული შემაჯამებლის საშუალო
ქულა პირველის––––მეორეს–––
პირველ
შემაჯამებელში მოსწავლეებს გაუჭირდათ რხევი განტოლების შედგენა მონაცემების მიხედვით.მეორე
შემაჯამებელში გაუჭირდათ ამოცანების ამოხსნა დენის ძალის და ძაბვის მოქმედ მნიშვნელობებზე.
-
|
შეჯამება
|
ესგ
შესაბამის შედეგებთან მიმართებაში შემაჯამებელი
სამუშაოების დაგეგმვის, განხორციელებისა და შეფასების პროცესი შეიძლება
დადებითად შეფასდეს
|
რეკომენდაციები,
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვისთვის
|
ამ
შემაჯამებელი სამუშაოების ძლიერი მხარე არის ის, რომ მოსწავლეები რაოდენობრივად
აღწერენ მე
ქანიკურ
და ელექტრომაგნიტურ ტალღებს, მსჯელობენ მათ შორის ანალოგიებზე.
მოსწავლეები
ვამუშაო მონაცემების მიხედვით რხევის განტოლების შედგენაზე. ურადღება
გავამახვილო საატესტატო საგამოცდო პროგრამის საკითხებზე
|
პირველი
სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი -ვ.აბუსელიძე
კლასი 11
საგანი -ფიზიკა
|
2018-2019 სასწავლო
წლის შემაჯამებელი მეცადინეობების განრიგი ფიზიკაში.
ფიზიკის მასწავლებელი
ვენერა აბუსელიძე
VIII კლასი
1. 13/11
2. 18/12
3. 26/02
4. 16/04
5. 4/06
IX კლასი
1. 14/11
2. 12/12
3. 25/02
4. 15/04
5. 3/06
X კლასი
1. 13/11
2. 18/12
3. 26/02
4. 16/04
5. 4/06
XIკლასი
1. 12/11
2. 10/12
3. 25/02
4. 15/04
5. 3/06
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი–––ვენერა აბუსელიძე
კლასი ---9
საგანი --ფიზიკა
შემაჯამებელი სამუშაოების ანალიზი -- სულ ჩატარდა სამი შემაჯამებელი სამუშაო
1-- ესგ სტანდარტის შედეგი კვლ9.1(14,5.) .ფიზ.IX.6.(1,4,7,8) 1. 25/02
-—2-კვლ9(4,5,7)ფიზ.9.5(2,7,8) კვლ9.5(5,)კვლ9.3(2) 15/04
3--ფიზ.IX.6(3,4,5,6) კვლ9.5(4,5,6) 3/06
ორივე იყო წერითი სამუშაო. პირველი შემაჯამებლის საშუალო ქულა იყო––7.9––––მეორესი.8.2; 3—8.7
-პპირველ შემაჯამებელში მოსწავლეებს გაუჭირდათ ხახუნის ძალის გამოთვლა. მეორე შემჯამებელში ერთეულების გადაყვანა ერთი სისიტემიდან მეორე ერთეულთა სისტემაში. ყველაზე ხალისიანი მესამე შემაჯამებელი აღმოჩნდა, ბავშვებმა დიდი მონდომებით შეასრულეს და წარადგინეს პრეზენტაციები.
შეჯამება ესგ შესაბამის შედეგებთან მიმართებაში შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვის, განხორციელებისა და შეფასების პროცესი შეიძლება დადებითად შეფასდეს
რეკომენდაციები, მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვისთვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ძლიერი მხარე არის ის რომ მოსწავლეები ადეკვატურად იყენებენ ლინზის ფორმულას გადიდებისა და ოპტიკური ძალის გამოსათვლელი ამოცანების ამოხსნისას, პოულობენ განსხვავებას Fდა D სიდიდეებს შორის.
მოსწავლეებს დავამზადებინებ ლინზები, სპექტრისა და სფერულიი სარკეების მოდელს, რომელთა დახმარებითაც შეძლებენ კარგად გაიაზრონ სხივთა სვლა ოპტიკურ ხელსაწყოებში.
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი–ვენერა აბუსელიძე
კლასი IX
საგანი -ფიზიკა
1
შემაჯამებელი 2
შემაჯამებელი 3
შემაჯამებელი
ჩატარების დრო
კლასის საშუალო არითმეტიკული ქულა ამ შემაჯამებელში 7.9 8 8.7
რა გაუჭირდა კლასს ამ შემაჯამებელში ხახუნის ძალის გამოთვლა ერთეულების გადაყვანა ერთი სისიტემიდან მეორე ერთეულთა სისტემაში. ყველაზე ხალისიანი მესამე შემაჯამებელი აღმოცნდა, ბავშვებმა დიდი მონდომებით შეასრულეს და წარადგინეს პრეზენტაციები.
სტანდარტის რომელ შედეგებზე/შედეგებზე გადის ეს შემაჯამებელი .ფიზ. IX.6. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა მოძრაობის და ურთიერთქმედებების აღწერა• აღწერს ნიუტონის კანონების პრაქტიკული გამოყენების მაგალითებს;
• რაოდენობრივად ახასიათებს ჰორიზონტისადმი კუთხით გასროლილი სხეულის მოძრაობას, აკავშირებს სხეულის ფრენის პარამეტრებს საწყის პირობებთან;
• გეგმავს და ატარებს ცდებს სხეულების დინამიკის შესასწავლად (დახრილი სიბრტყე, გადაბმული სხეულები), შედეგებს აანალიზებს და გამოაქვს შესაბამისი დასკვნები;
• მოჰყავს მსოფლიო მიზიდულობის ძალის გამოვლენის მაგალითები;
• ადარებს თავისუფალი ვარდნის აჩქარებებს სხვადასხვა ციურ სხეულებზე;
• გეგმავს და ატარებს ცდებს იმპულსის მუდმივობის კანონის შესასწავლად, აწარმოებს გაზომვებს და გამოაქვს შესაბამისი დასკვნები;
• მოჰყავს იმპულსის მუდმივობის კანონის საილუსტრაციო მაგალითები;
• ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს სტანდარტული და არასტანდარტული ამოცანების ამოსაღწერს სხეულის მოძრაობას სხვადასხავა სხეულების მიმართ.გრაფიკულად წარმოადგენს მოზრაობის დამახასიატებელი ფიზიკური სიდიდეების დროზე დამოკიდებულებას.ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.აყალიბებს კვლევის მიზანს.განარჩევს მოცემული ამოცანისათვის მუდმივ და ცვლად პარამეტრებს.განსაზღვრავს კვლევითი აქტივობების თანმიმდევრობას. .მუფიზ.გაძ.IX.5.მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური მუშაობისა და ენერგიის შესახებ მსჯელობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• განასხვავებს მექანიკური ენერგიის ცნებას ყოველდღიურ ცხოვრებაში მიღებული “ენერგიის” ცნებისაგან;
• აკავშირებს ენერგიის ცვლილებას შესრულებულ მუშაობასთან;
• მარტივი ცდების საშუალებით აკვირდება პოტენციური და კინეტიკური ენერგიების ერთიდან მეორეში გადასვლას, გამოაქვს შესაბამისი დასკვნები და გამოსახავს პროცესს რაოდენობრივად;დმივ და ცვლად პარამეტრებს, განსაზღვრავს კვლევიტი აქტივობების თანმიმდევრობას.არცევს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს.ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.აყალიბებს კვლევის მიზანს. განარჩევს მოცემული ამოცანისათვის
ცნებისაგან;
• აკავშირებს ენერგიის ცვლილებას შესრულებულ მუშაობასთან;
• მარტივი ცდების საშუალებით აკვირდება პოტენციური და კინეტიკური ენერგიების ერთიდან მეორეში გადასვლას, გამოაქვს შესაბამისი დასკვნები და გამოსახავს პროცესს რაოდენობრივად;დმივ და ცვლად პარამეტრებს, განსაზღვრავს კვლევიტი აქტივობების თანმიმდევრობას.არცევს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს. ფიზ.გაძ.IX.6.მოსწავლეს შეუძლია სინათლის გავრცელების კვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• ატარებს ცდებს სინათლის გავრცელების შესასწავლად, იყენებს სხივის გეომეტრიულ მოდელს და გამოაქვს შესაბამისი დასკვნები;
• აკვირდება და აღწერს სინათლის გავრცელებას ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან გარემოში (ჩრდილის წარმოქმნას, არეკლას, სრულ არეკვლას, შთანთქმას, გარდატეხას), აანალიზებს ამ მოვლენებს სათანადო ფორმულების გამოყენებით;
რეკომენდაციები, მომავალი სასწავლო წლის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგემვისთ ვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ნაკლოვანებებიდან საჭიროდ ვთვლი, რომ უფრო მეტი ვამუშაო ამოცანების გააზრებაზე , თითეული ფიზიკური სიდიდის გამომსახველი ფორმულის ანალიზზე, ახალი ერთეულის გამოყვანაზე.
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი–––ვენერა აბუსელიძე
კლასი ---VIII
საგანი --ფიზიკა
შემაჯამებელი სამუშაოების ანალიზი -- სულ ჩატარდა სამი შემაჯამებელი სამუშაო
5.03.2019 ესგ სტანდარტის შედეგი კვლVIII.(1.3)ფიზ.VIII.5(1,2,3,4) 6.05.2019ესგ სტანდარტის შედეგიკვლVIII.(1,3)ფიზ.VIII.6(3,4,5,6) 29.05 2019
ორი იყო წერითი სამუშაო, მესამე პრეზენტაცია. პირველი შემაჯამებლის საშუალო ქულა იყო––7.0––––მეორესი......8.3.
-პპირველ შემაჯამებელში მოსწავლეებს გაუჭირდათ ელექტრული მუხტის შენახვის კანონი .. მეორე შემაjამებელში ამპერმეტრების ჩართვის სისტემა, ხოლო მესამე შემაჯამებელში პარალელური შეერტების დროს სიმძლავრის გამოთვლა
შეჯამება ესგ შესაბამის შედეგებთან მიმართებაში შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვის, განხორციელებისა და შეფასების პროცესი შეიძლება დადებითად შეფასდეს
რეკომენდაციები, მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვისთვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ძლიერი მხარე არის ის რომ მოსწავლეები კარგად ხსნიან ამოცანებს ომის კანონზე, პოულობენ განსხვავებას დამოკიდებულ და დამოუკიდებელ ცვლადებს შორის, გამოყავთ საერთო საზომი ერთეული ჯოულ-ლენცის კანონის მიხედვით. არგუმენტირებულად მსჯელობენ ძაბვაზე, როგორც ელექტრული წრედის მთავარ მამოძრავებელ ძალაზე.
გასააზრებელიმაქვს ელექტრული სიმძლავრის მიხედვით ელ. ენერგიის დაზოგვის თეორია, ამ საკითხის ახსნის ახალი სტრატეგია, ისეთი, რომელიც არ დააბნევს მოსწავლეებს და საკითხს კოგნიტურად გაიაზრებენ..ამისათვის გაკვეთილზე მოსწავლეებს ჩავატარებინებ ვირტუალურ ექსპერიმენტებს
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი–ვენერა აბუსელიძე
კლასი VIII
საგანი -ფიზიკა
1
შემაჯამებელი 2
შემაჯამებელი 3 შენიშვნა
ჩატარების დრო 5.03 6.05 29.05
კლასის საშუალო არითმეტიკული ქულა ამ შემაჯამებელში 7.0 8.2 8.5
რა გაუჭირდა კლასს ამ შემაჯამებელში
სტანდარტის რომელ შედეგებზე/შედეგებზე გადის ეს შემაჯამებელი ფიზ.VIII.7(1,2,3,4)• ატარებს ცდებს დამუხტული სხეულების ურთიერთქმედების შესასწავლად, აანალიზებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
• ატარებს ცდებს ნივთიერების ელექტროგამტარებლობაზე დასაკვირვებლად, აანალიზებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
• რაოდენობრივად ახასიათებს დენის ძალის, ძაბვის, წინაღობის დამოკიდებულებას მათ განმსაზღვრელ სიდიდეებთან;ამოსახსნელად.კვლ.VIII.1(1,2,4)აყალიბებს კვლევის მიზნს. გამოთქვამს მოსაზრებას, ვარაუდს.განარჩევს მუდმივ და ცვლად პარამეტრებს. ფიზVIII.7(56)• აგებს ელექტრულ წრედს გამტართა პარალელური და მიმდევრობითი შეერთებით, იკვლევს რაოდენობრივ კავშირს ელექტრული წრედის მახასიათებელ პარამეტრებს შორის;
• რაოდენობრივად აყალიბებს ომის კანონს წრედის უბნისათვის და იყენებს მას კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად; ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად)კვლVIII.1(1,2,4)აყალიბებს კვლევის მიზანს,გამოთქვამს მოსაზრებას, ვარაუდს, განარჩევსმუდმივ და ცვლად პარამეტრებს. •ფიზVIII.7(7,8,9) ხსნის ყოველდღიურ ცხოვრებაში მოხმარებული ელექტრული ხელსაწყოების მოქმედების პრინციპს და პოულობს ელექტრობასთან დაკავშირებული კონკრეტული პრობლემების გადაჭრის გზებს;
• რაოდენობრივად აყალიბებს ჯოულ-ლენცის კანონს და იყენებს მას კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად;
რეკომენდაციები, შემდეგი წლის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგემვისთ ვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ნაკლოვანებებიდან საჭიროდ ვთვლი, რომ უფრო მეტი ვამუშაო ამოცანების გააზრებაზე , თითეული ფიზიკური სიდიდის ფორმულის ანალიზით ახალი ერთეულის გამოყვანაზე
პირველი სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი --ვენერა აბუსელიძე
კლას XI
საგანი --ფიზიკა
შემაჯამებელი სამუშაოების ანალიზი -- სულ ჩატარდა სამი შემაჯამებელი სამუშაო 6.03 ფიზ.XI.7.
კვლXI.2(1) kvlXI3(1) 2 == 8.05 ფიზ.XI.8.
XI.2(1) 3—27.05ფიზ.XI.9.
ჩატარდა ორი წერითი და ერთი პრეზენტაცია. თითოეული შემაჯამებლის საშუალო ქულა პირველის––7.8––მეორეს–8.2––3—8.0
-
შეჯამება ესგ შესაბამის შედეგებთან მიმართებაში შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვის, განხორციელებისა და შეფასების პროცესი შეიძლება დადებითად შეფასდეს
რეკომენდაციები, მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვისთვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ძლიერი მხარე არის ის, რომ მოსწავლეები რაოდენობრივად აღწერენ სითბურ მოვლენებს, მსჯელობენ ბირთვული ურთიერთქმედების შესახებ..
მოსწავლეები ვამუშაო მონაცემების მიხედვით ვირტუალურ თამაშებზე--გამოვიცნოთ ატომი.. ურადღება გავამახვილო საატესტატო საგამოცდო პროგრამის საკითხებზე
პირველი სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი -ვ.აბუსელიძე
კლასი XI
საგანი -ფიზიკა
1
შემაჯამებელი 2
შემაჯამებელი 3 შენიშვნა
ჩატარების დრო 6.03 8.05 27.05
კლასის საშუალო არითმეტიკული ქულა ამ შემაჯამებელში
რა გაუჭირდა კლასს ამ შემაჯამებელში მოსწავლეებს გაუჭირდათ სითბური მოვლენების ანალიზი გაუჭირდათ ბირთვული რეაქციების გატოლება მოსწავლეებს გაუჭირდათ ბირთვული ენერგიის ენერგეტიკული გამოსავალის აღწერა
სტანდარტის რომელ შედეგებზე/შედეგებზე გადის ეს შემაჯამებელი მოსწავლეს შეუძლია
სითბური მოვლენების ანალიზი
მოლეკულურ-კინეტიკური
თეორიისა და თერმოდინამიკის
კანონების დახმარებით.
ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
მოიძიებს და აანალიზებს შესაბამის ინფორმაციას.
იყენებს სხვადასხვა ხერხს(დიაგრამებს, ცხრილებს, გრაფიკებს, სიებს) მონაცემთა წარმოსადგენად. მოსწავლეს შეუძლია
ატომის აგებულების, რადიოაქტივობის
და რადიოაქტიური გამოსხივების სახეების აღწერა.
ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
მოიძიებს და აანალიზებს შესაბამის ინფორმაციას. ფიზ.XI.9. მოსწავლეს შეუძლია
ბირთვის აღნაგობის აღწერა და
მსჯელობა ბირთვული
ურთიერთქმედების შესახებ.
რეკომენდაციები, მომავალში შემაჯამებელი სამუშაოების დაგემვისთ ვის მოსწავლეები ვამუშაო PET_COLORADOS ლაბორატორიის სიმულაციებზე. საკითხევზე.
მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი --ვენერა აბუსელიძე
კლასI--X
საგანი --ფიზიკა
შემაჯამებელი სამუშაოების ანალიზი -- სულ ჩატარდა სამი შემაჯამებელი სამუშაო 1 - 19.02 -ფიზ.X.5(1,5,9)
კვლ(3,4,5) 2 ---15.04 ––ფიზ.X.5(3,4,9) 3---28.05
ჩატარდა ორი წერითი და ერთი პრეზენტაცია. თითოეული შემაჯამებლის საშუალო ქულა: პირველის 7,3 ; მეორეს 7,8; მესამეს 8.3.
-
შეჯამება ესგ შესაბამის შედეგებთან მიმართებაში შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვის, განხორციელებისა და შეფასების პროცესი შეიძლება დადებითად შეფასდეს
რეკომენდაციები, მეორე სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგეგმვისთვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ძლიერი მხარე არის ის, რომ მოსწავლები რაოდენობრივად აღწერენ და აანალიზებენ ელექტრულ მოვლენებს, ახასიათებენ ელექტრულ დენს სხვადასხვა გარემოში, ლორენცისა და ამპერის ძალას.
მეტი ყურადრება დავუთმო მოსწავლეებში მსჯელობის, ანლიზის უნარების განვითარებას. ყურადღება გავამახვილო თვისობრივ ამოცანებზე, რომლებიც ლოგიკურ აზროვნებას საჭიროებენ.
პირველი სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების ანგარიში
პედაგოგი -ვ.აბუსელიძე
კლასი X მოსწავლეთა რაოდენობა:
საგანი -ფიზიკა
1
შემაჯამებელი 2
შემაჯამებელი 3
შემაჯამებელი შენიშვნა
ჩატარების დრო 19.02 15.04 20.05
კლასის საშუალო არითმეტიკული ქულა ამ შემაჯამებელში 7,3 7,8 8.03
რა გაუჭირდა კლასს ამ შემაჯამებელში მოსწავლეებისთვის რთული აღმოჩნდა
სტანდარტის რომელ შედეგებზე/შედეგებზე გადის ეს შემაჯამებელი • მსჯელობს ელექტრული დენის თავისებურებებზე ლითონში, სითხეში, აირში. ახასიათებს ელექტროლიზის მოვლენას და აანალიზებს ფარადეის კანონებს;
• მსჯელობს ელექტრული დენის თავისებურებებზე ნახევარგამტარებში;ადეკვატურადიყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.გამოთქვამს არგუმენტირებულ მოსაზრებებს,განსაზღვრავს მონაცემთა მოპოვების გზებს. განარცევს მუდმივ და ცვლად პარამეტრებს. • აანალიზებს რაოდენობრივად დენის მაგნიტურ მოქმედებას;
• გეგმავს და ატარებს ცდებს ელექტრომაგნიტური ინდუქციის გამოსაკვლევად, აანალიზებს მონაცემებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
• აღწერს ინდუქციურ დენს თვისებრივად და რაოდენობრივად; ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოხსნისას. ფიზ.X.6.მოსწავლეს შეუძლია ფიზიკაში მეცნიერული აღმოჩენების დაკავშირება ყოველდღიურობასთან.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე:
• მოიპოვებს ინფორმაციას სხვადასხვა ტიპის ელექტრული ხელსაწყოების შექმნასა და განვითარებაზე, იკვლევს მათ გავლენას საზოგადოების განვითარებაზე და გარემოზე, წარმოადგენს პროექტის სახით;
• აფასებს ნახევარგამტარის აღმოჩენის მნიშვნელობას და განიხილავს ამ აღმოჩენის როლს ტექნოლოგიური პროცესების განვითარებაში, წარმოადგენს პრეზენტაციის სახით.
რეკომენდაციები, მეორე
სემესტრის შემაჯამებელი სამუშაოების დაგემვისთ ვის ამ შემაჯამებელი სამუშაოების ნაკლოვანებებიდან საჭიროდ ვთვლი, რომ მოსწავლეები დამატებით ვამუშაო ლორენცისა და ამპერის ძალის გამოთვლაზე შესაბამისი ფორმულების გამოყენებით.რათა შემდგომში თავისუფლად გამოთქვან ვარაუდები და ისინი გაამყარონ პრაქტიკულად მიღებული შედეგებით.
ქ. ბათუმის 18-ე საჯარო სკოლის ფიზიკის მასწავლებლის, ვენერა აბუსელიძის მიერ
2018-2019 სასწავლო წლის განმავლობაში ჩატარებული მუშაობის
ა ნ გ ა რ ი შ ი
მიმდინარე სასწავლო წლის განმავლობაში ფიზიკას ვასწავლიდი VIII-XI კლასებში. წლის ბოლოსათვის თითეულ კლასში პროგრამა ამოვწურე სრულად. ჩემი პედაგოგიური მუშაობა ორიენტირებული იყო სწავლებაში თანამედროვე მიდგომებზე. მოგეხსენებათ ფიზიკა რთული საგანია და მოსწავლეთა ინტერესიც ამ საგნისადმი თანდათან დაბლა იწევს. ამიტომ ვხელმძღვანელობდი თანამედროვე თეორეტიკოსების მიდგომით: არ არის აუცილებელი, რომ მოსწავლემ გაიზეპიროს ფიზიკის ფორმულები, ჯობია იცოდეს მოვლენებისადმი სიღრმისეული წვდომა, შეძლოს მათი გააზრება და სამომავლოდ ცხოვრებაში გამოყენება.
თითქმის ყოველი გაკვეთილი დატვირთული მქონდა ჯგუფური აქტივობებით, რამაც გამოიწვია მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება. უნდა აღვნიშნო, რომ თავიდან ძალიან შემიშალა ხელი იმან, რომ გაკვეთილებს ვატარებდი სხვა სკოლაში: არ მქონდა რესურსები ფიზიკის ექსპერიმენტებისათვის. აქ გამოსავალი ჩემმა მოსწავლეებმა თავად მოძებნეს. ჩემი უშუალო ფასილიტირებით ისინი თავად ამზადებდნენ საჭირო ხელსაწყოებს, რომლებსაც აქტიურად ვიყენებდი გაკვეთილებზე. ასეთებია: მარჯვენა ხელის წესის მოდელი, მაქსველის ქანქარა, ელექტროსკოპი, ბერკეტი, მუყაოს დისკი სინათლის მოვლენების გამოსაკვლევად, მართკუთხა პრიზმაში სინათლის სვლის მოდელი და სხვ. მოსწავლეებს ვაფასებდი ხელსაწყოს ხარისხის მიხედვით--ამითაც მოვახერხე მათი მოტივაციის ამაღლება. გაკვეთილები საინტერესო რომ გამეხადა, ვიყენებდი აქტივობებს; კოგნიტური სქემების შევსება, ვენის დიაგარამა და ,,ჩემებური VENE-ს დიაგრამა“ გასასვლელი და შემოსასვლელი ბარათები, დისკუსია, პრაზენტაციები. მქონდა რუბრიკა-,,წერილები ვენესგან“ მე მათ ვწერდი წერილებს მათი მიღწევებისა სირთულეების შესახებ, ვთავაზობდი მათი გადაჭრის გზებს. მე არ ვახმოვანებდი ხმამაღლა მათ ნაკლოვანებებს, რითაც ვახერხებდი მათი ნდობის მოპოვებას. ეს კი მეხმარებოდა შემდგომში გაკვეთილების სწორად დაგეგმვასა და წარმართვაში. ჩემი მთავარი ამაოცანა იყო და არის, რომ აღვზარდო ობიექტური თვითშეფასების მქონე თანამედროვე ახალგაზრდა, რომელიც ფეხს აუწყობს 21-ე საუკუნის მოთხოვნებს.
ხშირად ვატარებდი გაკვეთილებს ,,შებრუნებული საკლასო ოთახით“. XI კლასში ჩავატარე ორი სამოდელო გაკვეთილი. ერთი სამოდელო გაკვეთილი ჩავატარე IX კლასში. ჩემს მოსწავლეებთან ერთად განვახორციელე ორი პროექტი: იზოტოპები და ენერგიის არატრადიციული წყაროები, რაშიც ჩართული იყო მოსწავლეთა დიდი ნაწილი.
ჩავატარე საკუთარი პედაგოგიური პრაქტიკის კვლევა ორ IX კლასში. ინტერვენციები განვახორციელე ჩემს კოლეგებთან ერთად. კვლევის შედეგები და რეკომენდაციები გავაცანი კათედრაზე ჩემს თანამშრომლებს, რათა ისინი გამოიყენონ შემდგომში თავიანთ მუშაობაში.
საანგარიშო პერიოდში დავესწარი სხვადასხვა ტრენინგებს, ჩემი პედაგოგიური პროფესიული უნარების გასაუმჯობესებლად. ჩართული ვიყავი სასკოლო ცხოვრებაში .
ფიზიკის მასწავლებელი: ვ. აბუსელიძე . 12.06 2019 წელი.
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteსაინტერესო რეკომენდაციებია )
ReplyDelete